Kommentarer til denne side udbedes.

Dyretransporter !!

Tror du at "de satans" svineavlere, er bedre i Amerika end i Danmark, så se videoerne her nedenfor. (engelsk tale)


    It is not only in Denmark - Hell on Wheels in America - Press here.   

Look at this Movie  And tell me, why  they don´t  kill those badly wounded pigs?
(Efter en ulykke bliver de døende grise ikke aflivet)
 
Maybe you want to see one more Video? Click here! A man hurt his pig for one hour!
(En svineavler banker løs på sin gris i en time)

Maybe it´s too funny to look at?

Maybe you want to see what the sons of  pigfarmers  do in Iraq, Just for fun? Click here!

Downed Cow
The true story of one Anonymous Animal born into the Meat industry

100 svin aflivet efter færdselsuheld

Fredag d. 29. jun. 2012

En grisetransport er fredag formiddag væltet om på siden ved Gabøl sydvest for Vojens. Transporten var læsset med næsten 500 grise, og cirka 100 er blevet aflivet, oplyser politiet. Chaufføren har forklaret politiet, at et rådyr pludselig sprang frem foran ham, og derefter rev han i rattet for at undgå påkørsel.

Men konsekvensen blev altså, at lastvognen væltede om på siden.

Uheldet har ikke ført til de store trafikale problemer, lyder det fra Syd- og Sønderjyllands Politi.

Man river vel ikke i rattet med en stor Lastbil fyldt med grise? (Webmaster)

Januar 2009

Lange transporter af dyr til udlandet er kun en del af kødproducenternes problemer. Mange retssager handler om uforsvarlig transport til slagterier i Danmark.
Efter en forstærket fokus på dyretransporter i 2003 og en fordobling af straframmen for uforsvarlig transport af dyr i 2007 er de danske retssale i dag fyldt med sager mod landmænd, vognmænd og chauffører, der efter anklagemyndighedens opfattelse forsynder sig mod dyrevelfærden. Og sagerne handler langtfra kun om transport af danske avlsdyr eller dyr til slagtning i udlandet.

Torsdag startede endnu en retssag i Århus, hvor to landmænd, en vognmand og to chauffører fra Østjylland er tiltalt for at have sendt syge dyr til slagtning på Danish Crowns kæmpe slagteri i Horsens.

Forsvarer for de tiltalte i Århus, advokat Uffe Baller, oplyser til Ritzau, at han alene har omkring 100 lignende, verserende sager.

Normalt kræver anklagemyndigheden bøder på mellem 5000 og 15.000 kroner. I meget sjældne tilfælde bliver en landmand fradømt retten til at passe dyr.

Hverken Fødevarestyrelsen, Danish Crown eller Danish Meat Association har statistik over, hvor mange sager, der verserer.


13.Juli 2007

Hvad nu Ulla Tørnæs?
Jørgen Tørnæs bruger stadigvæk den omstridte svineeksportør Henrik Westergaard, selv om han er blevet sortlistet af landbrugets top og forbrugerministeren.
Er det bestikkelse eller bare almindelig foragt for Grisene? Dette svineri er meget udbredt for "bondeministre" og deres familie.
 

 
Juli 2007
Systematisk misrøgt før transport!
En landmand ved Ebeltoft har systematisk brudt transportreglerne. Grisene må højst stå otte timer på vognen under transport - inden transporten overhovedet er begyndt, har grisene stået tæt sammenpakket på vognen i op til 14 timer. Derefter skal grisene ud på en tur som varer over 8 timer. Altså 22 timers transport.
Er denne landmand i familie med et medlem af folketinget?
 

 
Marts 2007
Næsten 130 timers transport uden et eneste hvil. Det Danske Slagteriers transportfirma SPF har udsat et læs svin på en 2700 km lang rejse mellem Sjælland og Rusland.
Og det er i strid med EU's regler for, der foreskriver, at dyrene skal have mindst to døgns hvile på så lang en rejse.
I Danske Slagterier beklager Bent Claudi Lassen forløbet, men understreger, at transporten er gennemført i god tro. (Altså en uvidende dyreplager! siger Webmaster).
"Det er ikke tilfredsstillende, men SPF har inden transporten fået ruteplanerne godkendt i fødevareregionerne, (som er styret af hvem? spørger  webmaster) og derfor er problemet også, at der ikke har været ordentlig klarhed omkring reglerne," siger han til Ritzau. Er der ordentligt klarhed over noget som helst i Danmark?
 
Var det ikke en kæmpegod idé at, tage disse "kloge" mennesker med  på en 130 timers tur, uden frokoster, øl og pissepauser?
 

 
Tryk på pilen. midt på billedet.
 
Pas på! Her kommer en Dansk "Driver"! Det kunne jo være et læs Grise!
 
Ja det er en skandale, med alle de sager, der ruller over vores tv-skærme for tiden - med misrøgt at dyr. Især grise med skuldersår og grise der dør under transport - i deres eget møg og bliver trampet ihjel af de andre grise - på grund af pladsmangel og stress..... og køer som ikke kommer på græs - det er da i strid med dyrenes natur!. Hvor er vi henne nu om stunder. Det er som om, at det hele handler om profit. Hårde kontanter - og så pyt med dyrene. Føj siger jeg bare!  Mange hilsener  Gitte
 
 17. Juni 2007 - Danmark bør indføre et totalt stop for eksport af svin til udlandet, indtil der er sat en stopper for de systematiske lovovertrædelser. Det mener Enhedslisten på baggrund af den seneste afsløring i DRs 21 Søndag. Her blev det vist, hvordan Danmarks største svineeksportør, Niels Vinderslev fra Randers, systematisk bryder transportreglerne om, at svin højest må transporteres i otte timer. Det sker ved at omlæsse søerne i Tyskland i nattens mulm og mørke.Derefter fortsatte søerne til et slagteri længere nede i Tyskland. "TV-avisens nye afsløringer af overtrædelse af reglerne for transport af svin bekræfter, at kontrollen med disse regler overhovedet ikke fungerer. Vi kan også konstatere, at dansk landbrug ikke er i stand til at rydde op i disse problemer ved egen hjælp," siger Per Clausen, fødevareordfører for Enhedslisten.Han har derfor kaldt forbrugerminister Carina Christensen (K) og justitsminister Lene Espersen (K) i samråd i Folketingets fødevareudvalg. "Her må de forklare, hvordan det kan gå til, at man tilsyneladende kan overtræde reglerne for dyretransport systematisk, uden at myndighederne er i stand til at opdage det endsige gribe ind," siger Per Clausen.
 
Som svineproducent, må man da have det dårligt! Søerne har skaffet deres ejere en tyk og fed bankbog. Kan de så være dette svineri bekendt?
 Jeg siger bare: Forbandede Bønder ! ! ! Og jeg mener det!!!

Jeg spadserer hver dag langs Vester Kvartersvej i nærheden af rundkørslen, her i Tarm. På mange hundrede
meters afstand hører jeg griseskrig. Når så transporten kommer nærmere kan man høre at grisene slås, så hele
lastvognen ryster. Når så chaufføren knalder bremserne i og drøner rundt i rundkørslen bliver grisene kastet
rundt på ladet. En sådan chauffør skulle trækkes ud af lastvognen og have en omgang tørre tærsk!

 
Dyretransporter
Angående spørgsmål om transport af levende dyr sendt til Mariann Fischer Boel, er her svar på mit brev!

 

Vi har modtaget et væld af anmodninger om dyretransporter, som Mariann Fischer Boel har bedt mig svare på samlet.

 

Vi kan oplyse følgende: 

Dyretransporter, der modtager eksportrestitutioner, er i dag underlagt skrappe regler. Bl.a. skal alle dyr undersøges af en dyrlæge både før og efter transporten ligesom der kan være en dyrlæge med undervejs. Regler er selvsagt til for at blive overholdt.

 

Da der blev rejst en konkret sag i sidste uge reagerede kommissæren derfor også uden tøven. Allerede inden vi modtog jeres e-mails skrev Mariann Fischer Boel fredag den 8. april 2005 til alle EU's landbrugsministre og indskærpede, at de enkelte lande skal sikre, at de eksisterende regler for dyretransport bliver overholdt. Hvis dette ikke er tilfældet, vil Kommissionen skride ind øjeblikkeligt.

 

Desuden er EU Kommissionens Generaldirektorat for Landbrug blevet bedt om at undersøge, om der kan strammes yderligere op på reglerne omkring transport af levende dyr. Dette skal ske i samarbejde med Markos Kyprianou, som er den ansvarlige kommissær for bl.a. dyrevelfærd.

 

Det er afgørende at transport af levende dyr sker sikkert og "dyrevenligt". I den forbindelse er vi bekymrede over udsigten til at f.eks. Brasilien eller Australien overtager eksporten af levende dyr til Mellemøsten, hvis vi stopper fra EU. Men det kan naturligvis blive resultatet i den sidste ende, hvis EU ophører med sin eksport.

 

Med venlig hilsen

Pia Fogsgaard

Mariann Fischer Boels Kabinet

 

Hvorfor gør man ikke mere ud af det? Vi har jo til og med filmet den ufine måde vognmændene håndterer dyrene på. Men Danmark er fuld af love, men ingen der kan håndhæve dem. Det er jo det rene Mafia Land !  Hvorfor er alle de, der skal forvalte vore love, bare en flok ubrugelige individer ?

 

 

 

 

Onsdag den 20. juli 2005.
Se lige her hvad de går mere op i end dyrenes ve og vel!
Dansk chauffør standset med godt 2000 liter vodka i Norge.
Opmærksomme norske toldere afslørede stort parti smuglersprit ved en rutinekontrol.
Det ser ud til at, på landets grænser   går man mere op i at standse sprutgængere end
lastbiler fyldt med levende dyr i klaser og med brækkede ben osv.!!
Det opdagede tolderne, trods det at sprit bare klukker. Et læs dyr kan man lugte, og især når de har det dårligt.
Har dyretransporter virkelig frit lejde? Får dyrlægen og vognmanden gratis kød af producenter for at holde mund?
Hvem sørger for at lovene overholdes.
Må man håbe på at de er lige så opmærksomme når det er dyr det drejer sig om!!
Svinebøddel bures inde
08-02-2008 - Generel
Den fynske vognmand Peter Ottesen, der for tre år siden forårsagede 97 grises død under en dyretransport, modtager en dom på 30 dages fængsel.
- Peter Ottesen er en forbryder af værste skuffe, når vi snakker dyrevelfærd. Måske skulle han være straffet endnu hårdere, udtaler direktør for Dyrenes Beskyttelse Ole Münster. Han mener, at dommen sender et vigtigt signal til dyretransport-branchen. Nu ved de, at de kommer i fængsel, hvis de ikke passer ordentligt på de dyr, de transporterer, tilføjer han.
Ekstra Bladet 08-02-2008

Dette opdagede Tyskerne! Hvad opdager Danskerne?

Dyreværnschef Svend Johansen godkendte svinetransport.
(Flot tittel, men ubrugelig Dyreværnschef)

Det var ikke en almindelig dyrlæge, der godkendte den svinetransport, der resulterede i 97 døde grise.

Dyrlægen Svend Johansen er ikke blot veterinærchef i Region Ringsted, men også formand for Justitsministeriets Dyreværnsråd, som har et stort ord at skulle have sagt i dyreværnslovgivningen, skriver Politikens netavis.

Det er simpelthen en skandale. Det svækker hele troværdigheden om dyreværnslovgivningen, at den, der er øverst i systemet, ikke får lavet de nødvendige kontroller.

Venter rapport om sagen
Justitsminister Lene Espersen har ikke ønsket at udtale sig om sagen, før Fødevarestyrelsen kommer med en endelig rapport. Heller ikke Svend Johansen ønsker at udtale sig !!!!

Også dyreværnsforeningen Alle Dyrs Ret, kan berette om mange dyreværnssager, hvor dyrlæge Svend Johansen holder mere med dyremishandleren, end med dyrene !!!


Februar 2006
Danmark vil have fokus på dyretransporter

Danmark vil kræve skrappere tiltag i retning af bedre dyrevelfærd, når EU's ministerråd tirsdag skal diskutere kommissionens dyrevelfærdsplan. Det står klart, efter at justitsminister Lene Espersen (K) fredag fik ønsker om f.eks. skrappere regler for dyretransporter og for behandlingen af produktionsdyr med i bagagen fra Folketingets Europaudvalg.

- Vi har tænkt os at sige, at handlingsplanen er et godt udgangspunkt, men den har en meget stor mangel, som er, at der ikke er nok fokus på transport af dyr, siger justitsministeren, der forventer, at især Tyskland, Holland og Sverige kan følge Danmark.

EU-Kommissionens dyrevelfærdsplan blev lanceret med hornorkester og klapsalver fra forbrugerkommissær Markos Kyprianou i sidste måned. Især i Danmark var begejstringen dog til at overse. Bl.a. fordi velfærdsplanen, der er den første af sin art, kun indeholder meget få tiltag omkring dyretransporter, som har været det mest omdiskuterede på disse breddegrader.


Er dette Aprilsnar?

Lastbilchaufførers køreprøver skal undersøges

Lastbilchauffører, som har kørt cyklister ned i højresving eller begået andre alvorlige overtrædelser i trafikken, skal ikke have lov til at gå op til kontrollerende køreprøve i helt almindelige personbiler.
Det mener justitsminister Lene Espersen (K), som nu undersøger de omdiskuterede køreprøver.
Eksempelvis skal en lastbilchauffør - som er blevet dømt for uagtsomt manddrab efter at have kørt en cyklist ihjel - op til køreprøve i en ganske ordinær personbil i denne uge.
Justitsministeren vil vide præcist, hvordan politiet håndterer reglerne, og hvor mange lastbilchauffører det giver lov til at tage prøven i en personbil.
– De gældende regler giver mulighed for, at lastbilchauffører, der frakendes deres kørekort, skal gå op til kontrollerende køreprøve i lastbil, hvis den færdselsforseelse, de har begået, på nogen måde rejser tvivl om deres evne til at køre lastbil. Jeg finder det vigtigt, at denne ordning bliver udnyttet af politiet, siger Lene Espersen.
– For at få klarhed over, hvordan ordningen fungerer, har jeg nu bedt mine embedsmænd om at undersøge, hvordan reglerne bliver administreret i praksis. I lyset heraf vil jeg tage stilling til, om der er behov for initiativer på området, fortsætter hun.
Det mener både politikere, kørelærere og Rådet for Større Færdselssikkerhed, at der er.
Dansk Folkepartis medlem af Færdselssikkerhedskommissionen, Kim G. Christiansen, har eksempelvis sammenlignet praksissen med, at bilister kan gå op til køreprøve på en knallert.

Igen et af det danske retssystems dumheder!

Sådan kommer man op til kørekort til Lastvogn - Tryk Her!

Jeg forstår efterhånden godt, hvorfor lastvognschauffører IKKE kan køre bil!


I Spanien har man tyrefægtning og gedekastning fra kirketårne, og det støtter Danmark med rigtige mange penge i form af handyr-præmie til tyrekalve.
I Grækenland brækker man benene på hestene, før de sejles til Italien for at blive slagtet, for man må ikke udlevere raske heste. Derfor brækkes ben på heste, for så er de ikke længere raske, og må derfor gerne udleveres til slagtning. Jeg venter blot på billeder fra Grækenland, og når de kommer, vil de blive offentliggjort. Ofte får hestene kalk i øjnene, for man mener, at de bliver mere rolige at sejle med. Ingen dyr kan være rolige, når deres ben er brækkede, det forstår jeg udmærket.
Vi har utrolig mange eksempler på vanrøgt af dyr i EU lande.
I Danmark foregår der rituelle slagtninger, som også stammer fra andre lande. Det er en hån og et helvede, som påføres dyrene på dansk jord, som vi naturligvis ikke kan eller vil acceptere.

 

Her kan du læse om alle dyreplagerne:

http://www.alledyrsret.dk/

 

  Free counter and web stats

 

 

Send this Homepage to a friend:


Visitors online:  - right now

 

 

English

American

Canada

Dansk

Norsk

Svensk

Nederland

Chinese

Greece

Russian

 
 
Copyright © 1997-1998-1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008 - 2009 - 2010 - Bent Bay

Free Counter
Online Degrees