Makabert dyrplageri i Spanien.
Så går det løs igen i Pamplonas gader. Scenen er sat til et ufatteligt skuespil, hvor menneskets laveste instinkter udfolder sig i form af modbydeligt dyrplageri. Tyre sultes, dopes med sløvende stoffer og jages så ud i gaderne, hvor de i forvejen stressede dyr mødes med raketaffyringer og en brølende hob af ophidsede mennesker. De skrækslagne tyre puffes, sparkes og stikkes, mens de løber ned gennem gaden efter de hujende mennesker.
Tænk at man i et vestligt, moderne land vil tillade den slags galskab, hvor menneskene morer sig, mens dyrene lider. Og så dækker man sig ind ved at iføre sig kulturens ”undskyldende” tæppe i form af Ernest Hemmingway roman ”Og solen går sin gang”, hvor forfatteren selv i en sanseløs rus af alkohol oplever tyreløbene.
Tusindvis af mennesker rejser hvert år til Pamplona for at opleve risikoen og ophidselsen – ja, et rejsebureau, ”Bohemian Tours” fra Viborg annoncerer med specialrejser. TV2-nyhederne rapporterer dagligt med stor begejstring fra begivenhederne. Er der da slet ingen grænser for menneskelig fordummelse?

 

Situationen i Korea: 10. Januar 2011.

På grund af et udbrud af mund- og klovsyge i Korea har myndighederne begravet op imod 1 million husdyr levende. Som medlem af OIE (World Organisation for Animal Health) har Korea let adgang til ekspertice om andre metoder end masseaflivninger til at inddæmme den frygtede sygdom. Er det strengt nødvendigt med aflivninger skal disse ske efter afprøvet regelsæt som naturligvis inkluderer human aflivning. At begrave levende huddyr er fuldstændig unødvendigt og chokerende afstumpet. Dyrenes Venner har protesteret overfor de Koreanske myndigheder via ambassaden i Danmark. Du kan også skrive til:

Den Koreanske Ambassade
Svanemøllevej 104
2900 Hellerup

eller sende en mail til:
korembdk@mofat.go.kr

Du kan også protestere via Dyrenes Venners samarbejdspartner, Compassion in World Farming - klik her

Venlig hilsen og tak for din hjælp,

Dyrenes Venner
dv@dyrenes-venner.dk

STOP Long Animal Transports

Today, too many animals are transported under unacceptable conditions on European highways.

The most important issue is the duration of the transports. Current EU legislation allows for animals to be transported for several days. This has to be changed. Live animals for slaugther should never be transported for more than eight hours.

Look here - Animal welfare during transport

In Romania, it's common to see shabby, emaciated stray animals wandering the streets with no one to feed and care for them.  There are some wonderful non-profit organizations in Romania that provide food, shelter, and medical treatment, but they can't do everything on their own.

I am sorry, but rest of this page is in Danish language, and maybe you wonder why?

bentbay@gmail.com

Fødevareministeren må garantere for forholdene på danske minkfarme  10. august 2010
Formanden for FOKUS, MF Christian H. Hansen, kræver en garanti fra fødevareminister Henrik Høegh for, at forholdene i den danske pelsdyrbranche lever op til den gældende lovgivning. Det sker på baggrund af et indslag i TV-Avisen mandag aften, som viste, at dyrene på svenske minkfarme lever under stærkt kritisable forhold.
- Jeg vil bede fødevareministeren garantere, at forholdene på de danske farme er i orden og at den skandaløse behandling af mink, som åbenbart forekommer i Sverige, ikke finder sted i Danmark. Hvis ministeren ikke kan garantere det, vil FOKUS kræve en kulegravning af hele pelsdyrbranchen, så vi kan få vished for, at de danske dyr behandles anstændigt, siger Christian H. Hansen.
Christian H. Hansen var rystet over at se billederne fra de svenske minkfarme, hvor dyrene havde omfattende bidskader og forrådnende kadavere lå i burene side om side med de levende dyr:
- Det var simpelthen modbydeligt at se på. Desværre har vi tidligere set TV-udsendelser, der viste, at der også findes brådne kar i dansk pelsdyravl. Allerhelst så jeg, at minkavl ligesom rævefarme helt blev forbudt i Danmark, men indtil der kan samles flertal for det, må vi i det mindste have sikkerhed for, at danske minkavlere lever op til den gældende lovgivning, siger Christian H. Hansen. www.partietfokus.dk  

Heste og køer står i mudder til knæene

Heste, kvæg og får, der går ude, har problemer med den meget våde vinter. Dyreejerne er ikke altid opmærksomme på, at dyrene ikke kan finde et tørt sted at ligge, når den bløde jord på markerne er trådt op.

Derfor opfordrer Den Danske Dyrlægeforenings formand, Per Thorup, dyreejerne til at sætte fokus på de udegående dyr og sikre, at deres forhold er i orden.

Dyr, der går ude døgnet rundt, skal i de fleste tilfælde have adgang til et overdækket læsted og have et tørt sted at ligge ned.

Dyrlægeforeningen opfordrer dyreejerne til at tjekke, om forholdene er i orden. Hvis dyrene ikke kan ligge i læ, og hvis hvilestedet ikke er tilstrækkeligt tørt og blødt, skal dyrene flyttes til andre marker eller tages hjem i stalden, påpeger Per Thorup.

Lars Barfoed er passiv overfor overtrædelser af dyreværnsloven

Dette er jo kun forslag, og bliver sikkert aldrig andet !

Mon Lars Barfod har en smertegrænse? Dyrene har det, så skam dig Lars!

Forbrugerministerens tavshed i forhold til de kontrolforslag, der netop er offentliggjort i "Rapport om dyrevelfærdskontrol og dyretransporter" er skuffende, mener Dyrenes Beskyttelse

17-10-2005 - Landbrugsdyr

Fødevarestyrelsen har netop offentliggjort "Rapport om dyrevelfærdskontrol og dyretransporter", som udover at gennemgå kontrollen i dag indeholder et idekatalog til at forbedre velfærdskontrollen. Rapporten indeholder bl.a. forslag om kontrol på destruktionsanstalterne, der modtager ca. 7 mill. døde svin om året, og et dyreværnsregister med oplysninger om de producenter og vognmænd, der er blevet dømt for at overtræde dyreværnslovgivningen. Det betyder, at der er muligt at gennemføre en langt bedre og risikobaseret kontrol, så man kan rette kontrollen mod de producenter, der ikke overholder reglerne, og som ikke behandler deres dyr ordentligt.

Rapporten indeholder endvidere forslag om et dyrevelfærdsrejsehold, og forslag om at etablere en egenkontrol hos de enkelte producenter, så de privatpraktiserende dyrlæger kan ansvarliggøres. Det kan give et langt bedre overblik og føre til en mere målrettet kontrolindsats.

- Rapporten indeholder helt nødvendige forslag, for at få rettet op på forholdene i landbruget, så dyrene i det mindste får de forhold, der bliver stillet krav om i lovgivningen. Det er helt nødvendigt, at de bliver gennemført nu, siger Ole Münster, direktør, Dyrenes Beskyttelse.

Forslagene skal ses på en alvorlig baggrund. En rapport fra Fødevarestyrelsen viste, at i 2004 var forholdene så forfærdelige for dyrene i 47 ud af i alt 824 svinebesætninger, at producenterne blev anmeldt til politiet. Hver fjerde dyretransport overtræder reglerne.

- Så det er helt afgørende, at der bliver sat ind med en effektiv kontrol, så vanrøgten af dyr i den danske landbrugsindustri kan stoppe, fortsætter Ole Münster.

- Derfor er det meget skuffende, at der overhovedet ikke kommer nogen reaktion fra forbrugerminister Lars Barfoed, og at han alene henviser til, at der også er gjort meget de seneste år. Det har dyrene bare ikke kunnet mærke, så nu er det helt afgørende, at ministeren træder i karakter og afsætter de nødvendige ressourcer, så vi kan vi få en effektiv velfærdskontrol, slutter Ole Münster.

Yderligere oplysninger hos Ole Münster, tlf. 40 96 68 24

Vogn med 190 grise væltede.

15. februar 2006

En grisetransport med 190 slagtesvin kørte ved middagstid i grøften lige uden for Esbjerg.
Ulykken skete på Tjæreborgvej tæt ved Veldbæk Industrivej, hvor vognføreren var på vej ind til slagteriet i Esbjerg, men angiveligt mistede herredømmet over lastbilen, skred ud i rabatten og væltede til højre.
Føreren kom ikke noget videre til ved ulykken, og størstedelen af de 190 grise var også uskadte, da de blev gennet ud af transporteren og over i en anden. Enkelte grise var så tilredte, at de måtte skydes med en boltpistol. De overlevende grise blev kørt til slagtning og landede i grøften, hvor den tiltede. Chaufføren kom efterfølgende på skadestuen, men havde ikke fået nogen mén. Han får ingen bøde for uheldet, men en erstatningssag venter sandsynligvis. Grunden kan være: Fuldskab/Dumhed/Ligegyldighed/Underbetaling eller var det Bilen?

Stadig problemer med dyretransport

24-11-2005 - Landbrugsdyr

Selv om der igennem flere måneder er blevet holdt bedre øje med dyretransporterne, så bliver mange dyr stadig transporteret under meget dårlige forhold. Politiet i Sønderjylland fangede således seks ud af 11 dyretransporter, der havde problemer med vandingsanlæggene.

- Det er helt uacceptabelt, men det er jo desværre ikke første gang, vi ser det her, udtaler Dyreværnsinspektør ved Dyrenes Beskyttelse Ole Caspersen.

---

Nye regler for transport af dyr

22-07-05: 13:29

Efter de omstridte sager om danske dyretransporter skærper justitsmini­ster Lene Espersen i ny bekendtgørelse reglerne for transport af levende dyr.

For eksempel skal svin nu 20 have procent mere plads hvis transporten er over otte timer. Desuden skal det være muligt at komme ind til dyrene - således skal der på hver etage i køretøjet etableres en inspektions­højde på 140 centimeter.

Reglerne skærpes også for heste, kvæg, får og geder. De regler om transport af dyr er fra 1993 og 1964.

 

 
Flot ser den ud - Morderens Bil
 
Ikke helt så flot inde på mordstedet
 

Familie- og forbrugerminister Lars Bar­foed (K) går nu ind i sagen om de 97 danske smågrise der mistede livet i en overfyldt dyretransport til Tyskland.

"Det er en fuldstændigt uacceptabel behandling af dyr. Jeg har derfor bedt Fødevarestyrelsen om en redegørelse af sagen. Dels for at placere et ansvar, og dels for at træffe de nødvendige foranstaltninger for, at situationen ikke gentager sig," siger Lars Barfoed.

Fødevarestyrelsen, der godkender de danske dyretransporter, samarbejder nu med de tyske myndigheder om sagen.  Det er noget sent - og hvad sker der? INTET ! Mafia???

 

Brancheorganisationen Danske Slagterier reagerer nu på en sag om dyrplageri på en dansk transport af smågrise, hvor 97 dyr af 639 døde undervejs. Organisationen kræver både de danske og tyske myndigheders indgriben. (Tyskerne har trods alt øjnene åbne, eller modtager ikke bestikkelse)

 

"Det er dyrplageri af værste skuffe. Det er uhyrligt, at noget sådant kan finde sted.," siger formanden for Danske Slagterier, Bent Claudi Lassen. Hvad agter han mere at gøre?

Ifølge tysk politi blev der i går på en rasteplads i Sydtyskland fundet 97 døde dyr i en lastbil, og der var mange flere smågrise end tilladt i bilen. Kunne man bare møde chaufføren!

Politiet i Passau blev kaldt til rastepladsen på grund af skrig og larm fra bilen.

De døde smågrise er formentlig døde af iltmangel, vurderer de tyske dyrlæger.

Et langsomt arbejdende udvalg af gamle "røvere" sidder i flere år for at finde en løsning. I mellemtiden dør tusinde af vore dyr, som offer for økonomien!

2.715.052 Danske Svin blev i årets første 3 kvartaler eksporteret til udlandet.
Politiets kontrol viser, at der er fejl i hver fjerde transport.
EU giver et tilskud på 450 millioner kroner om året til transporten!!!
 
Det må være godt at være Vognmand, eller Dyreplager!
 

Kommentarer:

Det er utroligt at mennesker kan synke så lavt.
Indfør øje for øje, tand for tand..
/Hardy

Sidste Nyt!

Danmark får dyre-velfærdsrejsehold

Regeringen og Dansk Folkeparti vil etablere et dyrevelfærdsrejsehold. Rejseholdet skal styrke og ensarte kontrolindsatsen, blandt andet ved at koordinere kontrolindsatsen og genneføre landsdækkende kampagner over for landmænd og praktiserende dyrlæger. Herudover skal rejseholdet bistå politi og anklagemyndighed i forbindelse med store dyreværnssager, hvor rettighedsfrakendelse over for landmænd eller dyretransporter indgår. Der er afsat 4 millioner kroner om året til formålet.
 
Bliver rejseholdet sammensat af tidligere ministre, eller andre ubrugelige mafioser, er vi jo lige langt. Bestikkelse og andet svineri er velkendt inden for de danske lov-håndhævere!
 
 
Klippekort til dyretransporter.
 
Når en vognmand for tredje gang overtræder reglerne for transport af dyr, mister han retten til at køre med dyr. Det bliver konsekvensen hvis Dansk Folkepartis forslag kommer igennem. Jeg har set mange dyretransporter på landevejene, og havde  det været mennesker og ikke dyr, der blev transporteret, var chaufføren for længst blevet smidt ud ! ! !
Dyretransporter foregår med "Fuld Kraft Frem - Op På Bremsen - Hiv og Sving" Dyrene bliver kastet rundt på ladet, ganske forsvarsløse. I en bus har menesket en mulighed for at holde fast, hvis det for eksempel er en uduelig chauffør, der leder plageriet.
 

Syng med på Touborgs sang: Tryk her.

Mere dyreplageri: Danish Crown

Se også dette svineri:  Dyretransporter

Eller hvad mener du om:

Hundeæde som menneskeføde

Alt om Dyr (På engelsk)

Jeg er modtagelig for kritik af ovenstående sandheder!

Synd eller ikke? Spørg en bonde !

 
 
Dette er nødvendigvis ikke en lænkehund, men man møder ofte den slags dødsdømte hunde på mindre landejendomme. Man skaffer hund, og det var så det !
 

SMERTER HOS DYR.

Kanylekriteriet: den smerte, lidelse eller angst, der forårsages af at en kanyle der indføres i dyrets krop, anses for at udgøre grænsen for hvornår en aktivitet falder ind under reglerne om dyreforsøg og bedøvelse.

I Bekendtgørelse at Lov om værn for dyr: § 8, stk. 3 (no. 335 af 8 juli 1983) står der:
Kastration kan foretages uden bedøvelse. såfremt det drejer sig om tyre som ikke er over 1 år gamle. væddere og orner, som ikke er over 6 måneder gamle, hunde, som ikke er over 2 måneder gamle, og bortset fra heste (der jo sparker), andre ikke særligt nævnte dyr, som ikke er over 4 måneder gamle, og kupering af hundehaler de første 4 dage efter fødsel uden bedøvelse.
En krads omgang!

Send this page to Friends

Click here to send this page to a friend!

Visitors online:  

Free counter and web stats

 

 hidden hit counter
hit counter dreamweaver

 free counters

Copyright © 2010 Bent Bay