.

Det kan da ikke være bilistens fejl ? Eller kan det ?

 

Læg mærke til personen der bliver kastet ud af bilen, slynget over i modsatte kørebane og kørt over!

Jeg er ikke ude efter nogle bestemte - og især ikke damerne. De kører faktisk bedre end halvfulde og dumme mænd !

Ja, Jeg har Førebevis !

Prøv denne alkotest - Klik på nøglehullet

Mange biler trænger til at få Blinkevæske på, så de også kan blinke ud af rundkørsler

Det er dog helt utroligt hvor D U M en bil kan være. Du vil sikkert nikke
genkendende til mange af disse problemer ! Hvorfor er bilen så umulig ?

Er det overhovedet lovligt at sælge dens slags biler ? Hvorfor har bilen ikke lært
at opføre sig normalt, før den bliver solgt til "almindelige" mennesker ?

Sen gearskifte er bilisters største synd

Mandag d. 6. dec. 2010; kl. 14:59 af ritzau for TV 2 Nyhederne

Europæerne kan samlet spare 50 milliarder kroner årligt ved at køre bedre, viser analyse. Bilister skal blive bedre til at skifte gear, siger FDM.

Er du langsom til at skifte gear i bilen? Så skal du måske føle dig truffet.

Alene ved at ændre en smule på kørevanerne kan europæerne nemlig samlet spare godt 50 milliarder kroner og næsten fem milliarder liter olie årligt. Det viser en analyse foretaget af bilproducenten Fiat.

Og der er rigtig mange penge at spare og meget miljø at redde ved at ændre kørevanerne, lyder det fra bilejernes organisation, FDM.

- Den største måde at sænke bilernes brændstofsforbrug på sker ikke ved teknologiske ændringer, men faktisk ved at få bilejerne til at køre bedre, siger Søren W. Rasmussen, der bilteknisk redaktør på FDM's bilmagasin, Motor.

Den mest udbredte fejl er, at bilisten skifter gear for sent. Og det er samtidig den kørefejl, der koster mest brændstof og sender mest CO2 op i luften, fortæller Søren W. Rasmussen.

- For sen gearskifte er den typiske og største fejl. Motoren snurrer mange flere omgange, end den har behov for. Så hvis bilejerne lærer at skifte gear noget hurtigere, har vi en masse at spare, siger bileksperten fra FDM.

Ud over bedre gearskifte skal bilisterne ifølge FDM blive bedre til at sænke farten i tide inden lyskryds samt køre 110 kilometer i timen i stedet for 130, når man er på motorvej.

ER DANMARKS DUMMESTE BIL FØRT AF DANMARKS

DUMMESTE "DRIVER" ? Læs selv !

1. HVORFOR BLINKER DEN IKKE ?
Det forekommer ofte at blinklyset er defekt. Oftest det højre blinklys. Det forkommer som regel i rundkørsler, hvor blinklysene ikke virker, når bilen forlader rundkørslen! Det er til stor irritation for den, der holder og venter på at komme ind, eller ved højresving hvor de defekte blinklys irriterer de bilister der holder på sidevejen og venter.
Det venstre blinklys er også tit defekt. For eksempel når parkerede biler i højre side af vejen skal køre ud fra deres p-plads, uden at give tegn til bagfra kommende trafikanter. (Cyklister er også trafikanter)! Det må jo være bilerne, der har fejlen?
Det kan da ikke være bilistens fejl ?

 

2. HVORFOR BLIVER DEN VED MED AT BLINKE ?
Det er meget irriterende at, når den har taget et højresving, og huskede for een gangs skyld at blinke; så fortsætter den med sit blinkeri mange kilometer ud ad vejen. Bilen bagved tror at jeg vil svinge til højre ad næste vej! Det er mere morsomt, når den glemmer at slå blinklyset fra, efter er venstresving. Så tør de andre biler ikke køre forbi! De tror jeg skal til venstre, lige om lidt!
Det kan da ikke være bilistens fejl?

 

3. HVORDAN SLUKKER BILEN SINE TÅGEBAGLYGTER ?
Ved det mindste regnvejr tænder bilen sine tågebaglygter. Selv midt i byen. ( Der må kun være een )! De blænder og distraherer bagvedkørende i en sådan grad, at opmærksomheden fra det væsentlige afledes. Bilen kender da færdelsreglerne og ved udmærket godt, at det er kun den sidste bil i rækken som MÅ have tågebaglygterne tændt. Hvorfor er den sommetider tændt hele tiden ? Kan det være fordi, at det ser flot ud på instrumentbrædtet, med den ekstra tændte lampe ?
Det kan da ikke være bilistens fejl?

10. Jamuar 2006. Det er forbudt at have bilens tågelygter tændt, hvis det er klart vejr. Det er der åbenbart mange bilister, som blæser på, idet politiet i Ribe i løbet af forholdsvis kort tid stoppede ikke færre end 17 bilister, der havde tågelygten tændt, selv om det ikke var tåget. De kan nu se frem til en bøde på 500 kroner.

4. HVORFOR HAR EN BIL KUN ÉT NÆRLYS ?
Det er frygtelig irriterende at møde en bil, med kun ét nærlys. Især hvis det er det venstre lys som er væk! Det ser jo ud som om det er en motorcykel man møder, og kan give lidt problemer med pladsen ved forbikørring. Hvorfor holder pæren ikke evigt? Hvorfor bliver den ikke skiftet?
Det kan da ikke være bilistens fejl?

 

5. FJERNLYSET NÆGTER AT VIGE PLADSEN FOR NÆRLYSET ! HVORFOR ?
Jeg har især bemærket at bilens fjernlys ikke vil skifte med nærlyset, når den kører over en bakketop, i mørke. Problemet er størst, hvis der kommer en modkørende på den anden side af bakken. Hvorfor blænder min bil ikke ned?
Det kan da ikke være bilistens fejl?

 

6. HVEM SKAL STYRE BILEN, NÅR FØREREN SKAL :
1. Tale i mobiltelefon.
2. Tænde en cigaret.
3. Åbne en øl.
Bilen kan godt finde på, at forandre vognbane, slingre helt vildt, eller vil køre i grøften, når ovenstående skal udføres med 80 km/t
Det kan da ikke være bilistens fejl?

 

7.HVORFOR VIL EN BIL IKKE HOLDE AFSTAND TIL DEN FORANKØRENDE ?
Det er frygtelig irriterende, at en bilen, selv med 80 km/t, ikke kan holde en afstand på mere end 5-10 meters til den forankørende. Den skal jo hele tiden holde øje med dens stoplygter, hvis den da vel at mærke, kan se dem for dens tågebaglygter.
Det må også være irriterende for den forankørende, at have hele kabinen oplyst. Hvis den nu pludselig bremser - Hvad gør jeg så ?
Det kan da ikke være bilistens fejl ?

FÆRDSELSPOLITIET SIGER: Hvorfor vil man absolut køre så tæt på en forankørende. Man tjener jo ikke noget som helst ved at holde en ulovlig kort afstand.
Tag dog en rimelig afstand på mindst 100 meter. Måske kommer der så en og "stjæler" ens sikkerhedsafstand. Ja, det sker ofte, men så lav da en ny sikekrhedsafstand.
Man er så rykket nogle få sekunder tilbage i køen - hvad rolle spiller det på for eksempel 40 kilometer? Adskillige har fået frakendt kørekortet ved konsekvent at køre med alt for lille afstand til forankørende!
  

 

8. KAN EN BIL OGSÅ VÆRE UDE EFTER SEX ?
Når den holder stille i et lyskryds, eller i en kø, skal den absolut helt op i røven på den foranstående. Det er især irriterende hvis det foregår i modbakke. Den ved jo ikke om den foranstående bil, kunne finde på at rulle lidt baglæns.
Det kan da ikke være bilistens fejl?

 

9. HVORFOR "DYTTER" MANGE BILER OM NATTEN, NÅR FOLK GERNE VIL SOVE?
Problemet opstår altid, når den skal køre hjem efter et aftensbesøg. Den har været hos min familie, eller hos nogle venner. Det kan udmærket være over midnat. Når jeg så har fået startet bilen, og rigtig gasset den op, giver den nogle gevaldige DYT - DYT og så det LANGE, lige når jeg kører. Jeg har også lagt mærke til, at der ofte bliver tændt lys i mange af naboernes vinduer. Hvad kan være galt?
Det kan da ikke være bilistens fejl?

 

10. NÅR MANGE PERSONBILER TAGER ET HØJRESVING. TROR DEN AT, DEN ER EN SÆTTEVOGN !
Hvorfor kan den ikke bare blive i sin højre side? Det ser jo åndsvagt ud at, når den nærmer sig vejen til højre, trækker den midt ud på vejen, før den svinger.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
  

 

11. EN BIL ELSKER AT STÅ I KØ VED BENZINSTATIONEN.
Jeg forstår ikke hvorfor den vil stå i kø, bare fordi benzinpåfyldningshullet er i samme side som i de andre biler. I stedet for at irritere sig, kunne den jo bare køre til den anden side. Slangen er altid over 3 meter lang. (Gælder også for Diesel).
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
  

 

12. MANGE BILER ER NOGLE STORE SVIN !
Bedst som vi kører, kaster den alt muligt ud af vinduerne. (ølflasker / cigaretpakker / pølsepapir og drikkekrus fra McDonald og brugte bleer). Den har til og med prøvet at smide et cigaretskod ud af det forreste vindue, med det resultat at, det fløj ind af bagvinduet og brændte hul i bagsædet.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
  

 

13. EN BIL HAR GOD TILTRÆKNINGSKRAFT PÅ "TREKANTER" !
Det kan jo forekomme at bilen stopper, og trekanten skal frem og stilles 150-200 meter væk. Uanset hvor langt væk jeg placerer "trekanten" fra bilen, står den næsten lige bag ved. Er det magnetisme eller dovenskab?
Det kan da ikke være bilistens fejl ?

 

14. NOGLE BILER STOPPER NÅR MOBILTELEFONEN RINGER !
Det er i orden at en bil kender loven. Den ved jo godt at, det er forbudt at tale i mobiltelefonen, hvis den ikke er handfree. Men det er ikke smart, når det sker midt i en rundkørsel, i et skarpt højresving, op ad en bakke med fuldt optrukne linier eller ud for en indkørsel.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?

 

15. MANGE BILER VIL VÆRE HEMMELIG AGENT I SIT NÆSTE LIV !
Den er allerede begyndt at skjule sin bagerste nummerplade. Det gør den med cykelstativer, barnevogne og andet skrammel. Det er længe siden pæren er sprunget i nummerpladebelysningen. Agent eller ikke ?
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
 

   

16. EN BIL KAN GODT TRO AT, DEN HAR VERDENS FLOTTESTE "DRIVER" BAG RATTET !
Den nægter simpelthen at slukke loftbelysningen, selv om den udmærket er klar over at, det er forbudt at have omtalte lys tændt i lygtetændingstiden, under kørslen! Men OK! Jeg er en flot fyr. Desværre er det for mørkt til at jeg kan have mine solbriller på. Jeg håber da at I kan se min ørering, og min flotte frisure!
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
    

 

17. HVORFOR SER MANGE BILER ÆLDRE UD, END DEN I VIRKELIGHEDEN ER ?
Den pynter sig, både ude og inde, med alverdens billig skrammel og klistermærker. OK, den ser flot ud med en masser bamser og andet billigt tivorli-bras i forruden. Er det for at tiltrække opmærksomhed, eller er det bare en antirust-fidus?
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
    

 

18. NOGLE BILER VIL ALTID VÆRE DE FØRSTE !
Den prøver hele tiden med farlige forbikørsler at, være den første i en kø, der kører 80 km/t. Når den så endelig har nået målet, er gassen gået af den, og farten nede på 70 km/t. Hvorfor blinker og dytter de andre biler efter mig?
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
FÆRDSELSPOLITIET SIGER: Spontane ulovlige overhalinger sker ofte på strækninger, hvor de fleste heldigvis på grund af, at der er så store kødannelser - eller blot en række af køretøjer; der ud fra vejforløb, kurver og bakker med videre, indser at overhaling vil være nytteløst, idet man allerhøjest kommer foran nogle få biler, men alligevel befinder sig i nogenlunde samme position.
Alligevel ser man ofte - især som privatbilist, at rigtig mange går ud i en overhaling, som de slet ikke har overblik over. De begynder blot på en overhaling af en lang række biler - uden at være sikker på - at de igen kan komme ind i rette vognbane igen. Skulle der komme en modkørende, som der som regel gør - ja så presser man sig blot ind i køen igen, til ulempe for andre.
Naturligvis er den slags overhalinger ulovlige, og det sker sjældent foran en bemalet politibil. Foruden det ulovlige, lever de livet farligt. Desværre ikke blot for dem selv, men også for andre medtrafikanter.
    

 

19. BILER KAN VÆRE MEGET UØKONOMISKE !
Selv om der kun er ca. 150 meter mellem 2 lyskryds, og den holder for rødt, skal den med djævlens magt, helst op på 120 km/t, selv om den kan se at, der er rødt! Så knalder den bare bremserne i, for ikke at drøne over for rødt lys. Det kostede 1 liter benzin og næsten en halv mm. bremseklodser på alle 4 hjul, for at køre 100 meter. Men.... den kom først !
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
    

 

20. KAN EN BIL VIRKELIG VÆRE I FAMILIE MED EN "UFO" ?
Når den kører med det lange lys, er det ikke så slemt. Blænder den ned, så lyser den ene lygte direkte op i himlen. Er det for at få kontakt med UFOerne? Den lyser også lige i hovedet på en modkørende. Hvorfor lyser den bare ikke lige frem? Asymetrisk!
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
    

 

21. BILEN HAR MISTET SIT UDSTØDNINGSANLÆG OG MORER SIG GODT OVER DET !
Bilen tror helt sikkert at den har fået en kæmpe-motor. Den gasser op, giver (unødvendig) mellemgas, og laver en frygtelig larm. Ih hvor er det sjovt! Naboerne i gaden er lidt sure, for bilen kører ikke på værksted for at få det ordnet.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
    

 

22. BILEN SKRUER ALT FOR HØJT OP FOR RADIOEN OG CD AFSPILLEREN !
Det er umuligt at koncentrere sig i den forfærdelige larm. Den larmer så meget at, den ikke kan høre sin egen motor. Det hjælper lidt hvis, den åbner vinduet, for så er der flere om at dele larmen, og det er "pissegodt"! - især inde i byen. Den kan bestemt heller ikke høre om der skulle komme et udrykningskøretøj, som skal forbi i en fart.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
    

 

23. BILEN VIL GERNE VÆRE COWBOY! DEN SER MANGE ANDRE BILER MED EN LASSO !
Jeg har forklaret den at, det ikke er en lasso, som hænger ud af de andre biler. Det er simpelthen de andre bilers sikkerhedsseler. De der biler som kører med lassoen slæbende hen ad vejen, får ballade når hustruen i hvid jakke skal bruge den næste gang. Altså sikkerhedsselen !
Det kan da ikke være bilistens fejl ?     

 

24. BILEN ELSKER AT LEGE "BLINDE-BUK". DET ER DOG MEST EN SJOV VINTERLEG.
Den dækker sine ruder med is, og laver kun et lille kik-hul til chaufføren. Det er virkelig spændende at køre bil på denne måde. Det er det man kalder at køre bil "på gehør"!
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
    

 

25. HVORFOR LÆGGER BILEN ALT MULIG SKRAMMEL OP I SIN BAGRUDE ?
For set første, kan jeg ikke se ud af bagruden. For det andet, hvis den laver en katastrofe-opbremsning, og undgår et sammenstød, får jeg hele lortet i nakken. Men på den anden side, så er mord også værre end selvmord. Ifølge loven bliver man ikke straffet ved selvmord!
Det kan da ikke være bilistens fejl ?     

 

26. HVORFOR UDSKIFTER BILEN IKKE SIN LASSO ( SIKKERHEDSSELE) ?
Den er godt klar over at, hvis den har haft en meget alvorlig opbremsning, så skal selen udskiftes. ( Det siger loven )! Selen "takker" helt sikkert over, næste gang der kommer en katastrofe-opbremsning.  Hvis man da ellers har selen på !
Det kan da ikke være bilistens fejl ?     

 

27. HVORFOR SKAL BILEN ABSOLUT KØRE MED DET VENSTRE HJUL PÅ DEN GALE SIDE AF EN MIDTERSTRIBE?
Når den befinder sig midt i en kø med mange biler foran og ligeså mange bagved, kører den næsten altid med den halve vognbredde over midterlinien. Det må da være irriterende for den som kører bagved. Den kan jo ikke se en DYT for min bil. Han som kører foran, kan ikke se om der er en ved at overhale. Altså skal min bil bestemme. Hvorfor bliver den ikke bare på sin plads?
Det kan da ikke være bilistens fejl ?     

 

28. BILEN VIL ELLER KAN IKKE PARKERE ORDENTLIGT I EN PAKERINGSBÅS !
Den stiller sig næsten altid for lang til højre, eller for langt til venstre. Den kan også stå helt på skrå. Uden de mindste skrubler, kan den også godt finde på at parkere i Handicap-zone. Hvis den bare ville parkere ordentlig, kunne der blive plads til een bil mere på parkeringspladsen.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?     

 

29. BILEN HAR HUKOMMELSESSVIGT !
Den glemmer ofte at stille sin P-Skive. Det resulterer mange gange i at chaufføren får en bøde. Mobiltelefonen lader den også bare ligge og flyde på sædet eller i forruden. Så kommer tyven, smadrer ruden og stjæler mobilen. Nå, pyt! Bilen kan jo være lige glad, den kører nok også bedst uden. Hvis den har ødelagt et dæk, glemmer den ofte at få det repareret. Hvad så næste gang det sker? Inter reservehjul.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?     

 

30. BILEN LUGTER GANSKE FORFÆRDELIG, INDVENDIG !
Ikke nok med at, den klistrer alt muligt på sig selv udvendigt, den hænger også stribevis af ildelugtende "luftduftere" "wunderbaun" op indvendigt. Chaufføren kan næsten ikke se ud af forruden, for alt det billige, ubrugelige skrammel.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?     

 

31. BILEN ER KLAR OVER AT DEN SKAL UD AT KØRE !
Den kan godt stå i indkørselen eller på gaden, i tomgang næsten en halv time. Den står bare der, sviner, venter, varmer, og bruger benzin. Den ved udmærket godt at, ifølge loven, må den kun stå i tomgang 3 minutter. Hvordan kan den igrunden gøre det? Det er jo forbudt at forlade sin bil med nøglerne i tændingslåsen. ! Hvad skal man dog stille op med den dumme bil?
Det kan da ikke være bilistens fejl ?     

Motoren skal slukkes så hurtigt som muligt og under alle omstændigheder efter højst et minut. Det står i et nyt tomgangsregulativ,  som inføres fra den 1. august. 2007. Det afløser et ældre tomgangsregulativ, hvor det var tilladt at have bilen gående i tomgang i op til tre minutter. - Ved tomgang forbrændes brændstoffet ikke fuldstændigt, og det betyder, at en masse uforbrændte, skadelige restpartikler blæses lige ud i luften.

32. BILEN VISER IKKE HENSYN VED FORBIKØRSEL ELLER OVERHALING ! Selv om bilen kan se en hel kilometer frem, svinger den lige ind foran. Det er ikke pænt gjort, især hvis vejen er våd, eller lige saltet. Den kaster vand og skidt lige op i fjæset på den bil, den lige er kørt forbi! Hvorfor bliver den ikke i venstre bane lidt længere? Der kommer jo ingen modkørende!
Det kan da ikke være bilistens fejl ?     

 

33. BILEN ER EN DYREPLAGER ! - AT DEN IKKE SKAMMER SIG !
Når hunden skal med på køretur, bliver den bare låst inde i bagagerummet. Den glemmer også mange gange at få hunden ud igen! Bilen kan da også være så venlig at, hunden får lov at sidde på bagsædet. Det er synd for hunden, når Bilen stiller sig lige i solen og dens herre bare går en tur. Bilen har det ikke varmt ved 80 grader, men hvad skal hunden dog gøre?
Det kan da ikke være bilistens fejl ?     

 

34. BILEN LAVER EN BULE ELLER SKRAMME PÅ EN VEN OG STIKKER BARE AF !
Hvis den, ved et uheld eller ved en dumhed, skader en anden bil, kører den bare hjem. Der skal ikke så meget til, før den har alt for lidt plads, og må skubbe lidt til en anden. Hvorfor skriver den ikke en seddel med sit nummer på, til den anden bil?
Det kan da ikke være bilistens fejl ?      

 

35. DEN FARVEBLINDE BIL !
Bilen kender ikke forskel på gult og grønt. Den suser bare over lyskrydset. Er der rødt, og den foran, kommer over, så kommer den næste også.
Det er så ærgeligt, at politiet vil stille automatiske fotoapparater op i lyskrydsene. På den måde bliver det jo opdaget at bilen er farveblind. Det bliver også en vanskelig opgave. Der skal jo sættes nye film i, hele tiden. Det kan da ikke være bilistens fejl ?     

 

36. BILEN VASKER SIG, FLERE GANGE OM UGE. SELV OM DEN TRÆNGER ELLER EJ !
Det er helt uaceptabelt, at bruge det dyre vand, som tidsfordriv. Den vasker sig kun de steder hvor den ikke er beskidt. Den slider sig gennem lakken. Snart er grundmalingen nået. Skærmene er flotte udvendig, men der hvor den virkelig trænger vask og vedligehold, er den lige beskidt. Skruer og bolte, som godt kan ruste alene, får også gerne en sjat vand. Var det ikke bedre om den fik sine lygter indstillet, og alt det andet til at funktionere!?
Det kan da ikke være bilistens fejl ?     

 

37. BILEN LIDER AF UNGDOMSSLØVSIND, ELLER DET SOM ER VÆRRE!
Når bilen holder stille for rødt lys, glemmer den ofte at køre når det bliver grønt. Den står bare der og ser dum ud. Først når en anden bil bagved dytter, kører den. Det kan skyldes nedsat hørelse, eller er det bare ligegyldighed?
Det kan da ikke være bilistens fejl ?      

 

38. BILEN HAR ENDELIG KØBT ET SANDFÆRDIGT KLISTERMÆRKE !
Det nye mærke har teksten: "GRIN BARE - DEN ER BETALT". De andre biler nikker, og er enige. En bil med et sådant mærke, har aldeles ingen værdi. Hvem ville sætte sådan noget på en værdifuld bil ?
Det kan da ikke være bilistens fejl ?     

 

39. BILEN STEG NÆSTEN 100% I VÆRDI - DET ER JO DEJLIGT !
4 stk flotte hjulkapsler, ( måske enda fremstillet af plastic ), hvoraf den ene allerede ligger i en eller anden vejgrøft, se det er værdiforøgelse der vil noget. Mørkelægningsgardiner, "klistret" på bagruden giver næsten en prisforøgelse på 200%!
Det kan da ikke være bilistens fejl ?     

 

40. MANGE BILER RÅBER OM HJÆLP - MEN EJEREN ER BÅDE BLIND OG DØV
Mange biler har det som mennesker. En sygdom eller skavank bliver til at leve med, efterhånden som tiden går. Selv blindhed og døvhed bliver en vane.
Kære menneske, så hjælp dog din syge bil. Havde din bil været et menneske, var den indlagt på et statshospital for længe siden.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?     

 

41. BILEN PARKERER PÅ FORTOVET
Bilen kan godt finde på, at parkere på fortovet. Det er meget iriterende, for fodgængere. Især dog for mødre med barnevogn.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
    

 

42. BILEN ELSKER AT KØRE MED ANHÆNGER
Når den så parkerer, tror den at den er en lastbil. Den kan også bakke, men glemmer at den har anhængeren på. Ødelægger både sig selv og anhænger!
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
    

 

43. BILEN KØRER SOM OM DEN VAR BETALT
Den er slet ikke klar over at, banken ejer det meste af den. Hvis kun dens venner, der var betalte, kørte på vejene, ville den være meget ensom i trafikken!
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
    

 

44. BILEN VIL HELE TIDEN TRÆKKE TIL DEN ENE SIDE
Grunden til dette er sikkert at, den glemmer at kontrolere dæktrykket. Den ødelægger sine dæk, og sørger for at ejeren hele tiden skal trække i rattet.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
    

 

45. BILEN VIL IKKE SKIFTE VOGNBANE EFTER OVERHALING PÅ MOTORVEJ
Den kører konsekvent i overhalingsbanen, selv om der ikke kører nogen i inderbanen. Er det et spørgsmål om stolthed, vil den ikke overhales? Hvorfor tager den ikke hensyn til sine venner? Det er jo dens pligt, hele tiden at holde øje med hvad der sker omkring sig, ved at kigge i sine spejle. Bakspejlet især.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
    

 

46. BILEN BRUGER TÅGEFORLYGTER, SELV I KLART VEJR
Nu var den ellers lige holdt op med at bruge tågebaglygterne unødigt. I stedet for bruger den nu sine tågeforlygter. På regnvåde veje, giver de et kraftigt genskin til stor iritation for modkørende. Men en trøst ved dette problem er heldigvis, at som regel er det kun den ene tågeforlygte der virker. Hvor ser det dumt ud!
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
    

 

47. BILEN ER FRYGTELIG NERVØS NÅR DEN BRUGER SINE TÅGEFORLYGTER
Hvis bilen ikke er født med tågeforlygter, har dens ejer hængt et par på. Men hvordan? De ryster og flimrer for der har sikkert ikke været penge til både lygter og beslag. Det ligner mest af alt en spilleautomat. De hænger bare dér og ser "flotte" ud, når bilen holder stille.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
    

 

48. BILEN GLÆDER SIG TIL "KLIPPE-KORTET" SOM SNART BLIVER OBLIGATORISK I DANAMRK
Bilen står allerede og små-fniser. Det er jo ikke den det går ud over. Den glæder sig til at få en ny ejer, der måske har hjerne nok, så han kan undgå at blive "klippet" i kortet. (Var det nu ikke bedre, at det var ejeren der fik et klip i øret? Så kunne andre jo lære af dette)? Eller endnu bedre - ET EKSTRA TAL PÅ NUMMERPLADEN - Så blev der ikke nogen hemlighed.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
 

 

49. BILEN KENDER IKKE SKILTET "STEN PÅ VEJEN" OG VED IKKE HVAD DET BETYDER
Når den med over 100km/t, møder en anden bil, lyder det som et maskingevær, når småstenene hamrer ind i den anden bil. Den ødelægger også sine egne inder-skærme, hvis der da er mere tilbage af dem.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
  

 

50. BILEN KØRER MED KABINELYSET TÆNT, NÅR DET ER MØRKT
Det blænder føreren, så han næsten ikke ser hvad der er på vejen. Kan det være fordi bilen synes at "the driver" er en smart "Brian", og alle skal se ham?
Det kan da ikke være bilistens fejl ?

 

51. BILEN ER SÅ DUM, SÅ DUM AT DER FINDES INGEN UNDSKYLDNING!
Hvis den kendte færdselsreglerne, og vidste hvordan man optræder mellem andre, ville den være klar over at, mange af de ovenstående tilfælde kunne give en bøde.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?   

 

52. BILEN VIL KUN KØRE 35 - 40 KM/T, HVOR DEN MÅ KØRE 60 KM/T
Den er ude på at drille andre biler, når den kører i byen. Den snegler sig af sted, til stor iritation for de bagvedkørende biler, som på grund af fuld optrukken midterlinie, ikke kan køre forbi.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?   

 

53. BILEN OVERHALER HØJRE OM, I NØD-SPORET PÅ MOTORVEJEN
Når den kører 140km/t, og der ikke er plads til overhaling, drøner den bare over i nød-sporet for at komme først. Den ved godt at det er kun idioter, der kan finde på det.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?   

 

54. BILEN TROR AT DEN ER EN MOTORCYKEL - SPECIELT NÅR DET ER MØRKT
Den kører lystigt afsted med kun et forlys.. Hvis den vil lege Motorcykel med sidevogn, så har den også tændt et parkeringslys. Forlygte-pærer koster da ikke så meget at dette svineri er nødvendigt.?
Det kan da ikke være bilistens fejl ?   

 

55. BILEN SER SIG IKKE TILBAGE, NÅR DEN BAKKER UD AF SIN INDKØRSEL
Nu har den jo bakket ud af sin indkørsel hver dag i flere år, og der er aldrig kommet fodgængere på fortovet, eller andre biler på gaden. Den springer bare lige ud på vejen. Min nabo´s bil har påkørt både mig og min hund, og næsten over min hustru som nåede at banke på taget af den dumme bil. Jeg ved godt at det er naboens indkørsel, men jeg må godt gå på hans fortov! Det siger loven. Loven gælder også om morgenen når naboen har sovet over!
Det kan da ikke være bilistens fejl ?   

 

56. BILEN KØRER MED FULDT LYS PÅ EN ALLEREDE OPLYST VEJ
Hvorfor skal den nødvendigvis genere de stakkels fodgængere, som bliver totalt blændet? Hvis man kun har "gangsyn" skal man ikke føre bil, ej heller om aftenen.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?   

 

57. BILEN VIL IKKE LADE NOGEN KOMME UD ELLER IND FRA EN PARKERINGSPLADS
Selv om den udmærket er klar over, at der er en af dens venner, der meget gerne vil ud fra en paperingsbås, for at blande sig med de andre biler, dytter den bare i hornet, og rækker tunge. Hvorfor kan den ikke være venlig, som de andre biler ?
Det kan da ikke være bilistens fejl ?   

 

58. BILEN ER BLEVET MEGET FORVIRRET AF AT LÆSE OVENSTÅENDE
Mange af mine venner ved ikke hvordan de skal blinke i og ved en rundkørsel. Det klogeste mange af dem kunne gøre var, at de i god tid tænder deres katastrofeblink. På den måde vil eet af lysene altid blinke til den rigtige side.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?

  

59. BILEN MISBRUGER NØDSPORET PÅ MOTORVEJENE Den ved ikke, at nødsporet KUN må bruges ved uheld, motorstop og i forbindelse med opkald fra nødtelefoner. Den kører bare ind på nødsporet, hvis jeg eller en anden  skal tisse, hvis den skal læse på landkort, eller plukke blomster i den flotte grøftekant, tale i mobil og mange andre ulovlige formål. Bare den dog ville læse reglerne og forstå dem! Det kan da ikke være bilistens fejl ?

 

60. BILEN KAN OGSÅ OPFØRE SIG SOM OM DEN HAR GULE PLADER PÅ
Men det er en helt anden side af sagen som du kan se mere om her på dette link ! Firmabilen.
Det er så til gengæld bilistens fejl ! ?

 

 
61. BILEN KAN GODT FINDE PÅ AT SUSE OVER I MODSATTE KØREBANE  Bare fordi jeg skal samle noget op fra gulvet, finde min mobil-telefon, eller skifte ble på barnet, under kørslen, stikker den ofte over vejen. Den ser sig ikke for. Der kunne jo komme en uskyldig modkørende i sin egen vognbane.
Det kan da ikke være bilistens fejl ?
 

MORALE !
Overser den dumme bil en knallert, får snuden for langt frem i en rundkørsel, og vælter en cyklist, eller på anden måde overser sin vigepligt, så klapper fælden. Resultatet bliver en kontrolerende køreprøve, (ikke for bilen) men DIG der styrer den. Prøven er både teori og praksis, og der vil være mange, især blærerøve og oldinge, som ikke vil kunne klare denne prøve. Så tag dig nu sammen for
DIN BILS SKYLD !

Der er frygtelig mange trafikidioter på de danske veje. Nogle som tydeligvis skal af med aggressionerne i alt for gejlede biler.Det er det værste jeg ved.

Der er også venlige trafikanter derude. Hver eneste dag bliver jeg vinket frem i trafikken, og forsøger også selv at være venlig og hjælpsom. Folk skal bare huske at kvittere for hjælpen.  Det er så lidt, der skal til. Jeg hader når folk bare fortsætter uden så meget som et lille vink eller nik.

 

På de Tyske Autobahner, er der én idiot ud af tusinde. ( EN DANSKER! ) På de Danske Motorveje, er der NÆSTEN kun idioter, senile og representanter !

Dansker får kæmpebøde efter vanvidskørsel i Tyskland

Med op til 200 km/t prøvede en dansk bilist at presse de forankørende til at trække til siden, så han kunne komme forbi deres vogne på en motorvej i det nordlige Tyskland.
Manden bragede af sted med den høje fart på en strækning, hvor fartgrænsen er 120 km/t.
Indhentede han forankørende, der formastede sig til at køre efter forholdene i »hans« vejbane, lagde han sin Audi A8 lige op ad bagenden på medtrafikanten.
Ifølge politiet var der under en billængdes afstand til de forankørende, indtil de skyndsomt trak væk fra den aggressive danske bilist.
Den risikofyldte kørsel har nu kostet vanvidsbilisten en bøde på 26.000 kroner. Den 46-årige dansker bor i London. Han fik lov at fortsætte efter at have betalt bøden.

Dum, dummere, Dansker!

SÅDAN UNDGÅR MAN, AT DOBBELTDÆK-BUSSERNE KOLLIDERER MED BROERNE !

Flyt dog føresædet op på øverste dæk Det vil sikkert få chaufføren til at se sig for ! Så kan kun en sovende chauffør påkøre en bro ! Man hører altid efter en ulykke at, det var en rutineret og dreven chauffør ! Ja, muligvis ! MEN var han også rutineret i at køre en dobbeltdækker ? Der findes overhovedet ingen undskyldninger for at påkøre en bro ! Den springer jo ikke bare lige ud på vejen !
Jeg har altid sagt: DET ER SJOVT AT KØRE BIL - HVIS DEN ELLERS KAN !
  

31.Januar 2002
BUS OG TOG NÆR STØDT SAMMEN
Buschauffør kørte ind i jernbane-bomme mellem Skjern og Borris. Lys og klokke virkede ifølge chaufføren ikke, men Banestyrelsen har ikke fundet fejl.
Han har vel sovet eller været halvfuld. (Red.)
   


Ja, man må sandelig undre sig !
Når man hører eller ser, en ellers udmærket VW "Passat" eller "Polo", er det vanskeligt at holde sig alvorlig !
Lyden er som en stor normal bil, takket være en investering på flere hundrede kroner, til en "LYDFORSTÆRKER".
Dette er jo også nødvendigt, for ikke at høre spetaklet fra den elendige, gamle og udpinte motor. Når man så vender sig om, for at se den "FANTASTISKE SKROTBUNKE" må man igen undre sig.
Hvem sidder derinde, med omvendt cap, bag de mørke ruder, med solbriller, cigaret, mobilos, diverse ophæng i forruden?


Jo, det er BRIAN in person. Stolt som en PAVE fører han sit fantastiske køretøj.
En bunke skrammel, hvor udstyret har den største værdi !
Det som undrer mig mest er, at den kører meget hurtigt, men de forkerte steder! Den skal også have mellemgas ved "alle" gearskift !
PS: Er ejeren virkelig medlem af Foreningen for evnesvage bilister?
Jeg forstår godt de unge BRIANS økonomi. Har man ikke råd til en nogenlunde ny cykel, køber man en VOLKSWAGEN.

Peter Ankersborg, skriver:
Jeg kender een der har så dum en bil at den ikke kan finde ud af at slukke tågebaglygterne selv. Kan du hjælpe mig med færdselslovens definition. Måske kan jeg så få denne tekst programmeret ind i bilens computer ?

Kører du med overlæs? Se her!

NU TVINGES DANSKERNE TIL AT REKLAMERE FOR EU

Sådan kommer de nye EU-nummerplader til at se ud. Regeringen venter en proteststorm fra danskerne, når de tvinges til at reklamere for EU. Det kan da ikke være meningen at selv modstandere, skal reklamere for noget de ikke ønsker? Hvad er dog dette for noget?

De nye Danske nummerplader er lige på trapperne.
Alle skal betale 1.150 kroner i afgift for at reklamere for

DEN EUROPÆIESKE UNION.

Send this page to your friends

Click here to send this page to a friend!

 susnet.se tjänster - statistik och besöksräknare utan reklam

eXTReMe Tracker

 free stat counter

 

  

English

American

Canada

Dansk

Norsk

Svensk

Nederland

Chinese

Greece

Russian

 

 free counters